Az új Elantra talán az eddigi legmarkánsabb autó a típusjelzést viselő Hyundai-ok közül. Nem mondanánk harmonikusnak, ahhoz nem elég jók az arányai, de annyi rajta az egymáshoz kapcsolódó formai trükk, hogy nehéz elképzelni a pillanatot, amikor unalmassá válna.
Az alapforma a ma divatos kupétetős, ötajtós, amiben önmagába még nem lenne semmi meglepő. Szemből az újabb Hyundai modellekre jellemző összenövő hűtőrács-fényszóró kombó dominál, hátulról pedig némi kéretlen Audis stílus-beszűrődést vélhetünk felfedezni az integrált spoileres farrészen.
A tervezők az egyértelmű formát láthatóan az élekkel való játszadozással próbálták feldobni: ezek hol eltűnnek a karosszéria felületeiben, hol felbukkannak, általában egy másik vonal folytatásaként. Így van egy él, amely összeköti az autó orr- és farrészét. Az ajtókon ebből kiindulva érdekes nyílformát alakítottak ki.
Az autót a Hyundai viszonylag friss K3 platformjára építették, amely állítólag könnyebb és erősebb is, mint a korábbi megoldások. A motorválaszték egyelőre kéttagú: az alapkivitelbe 2 literes, 149 lóerős szívómotort építenek, ezen felül készül egy hibrid is, 1,6 literes, Atkinson-ciklust megvalósító benzinmotorral, egy ismeretlen teljesítményű villanymotorral és 1,32 kWh-s Li-ion akkumulátorral a hátsó üléssor alatt, A rendszer kombinált teljesítménye 141 lóerő.
Ám az Elantrát nem a műszaki tartalmával igyekeznek majd eladni, hanem a korszerű belső térrel: bár ez lesz az amerikai Hyundai kínálat belépőmodellje, csupa LCD műszerfallal, Android Auto és Apple Carplay kompatibilis fedélzeti szoftverrel, 64 színre állítható hangulatvilágítással, drót nélküli telefontöltővel és NFC-s indítási lehetőséggel kínálják. Ezek nagyrészt olyan megoldások, amelyek eddig csak drágább modellekhez voltak elérhetők.
Érdekes lesz látni, hogy az Elantra hogy boldogul azon az olcsó személyautó-piacon, ahonnan a Ford és a General Motors pánikszerűen tűnt el az elmúlt hónapok során az alacsony keresletre hivatkozva, és ahol évtizedek óta a Honda és a Toyota modelljei vezetik a népszerűségi listát. Az előző generáció nem fogyott rosszul, az első éveiben megközelítették az eladásai a 250 ezres szintet, de egyelőre megjósolhatatlan, hogy az Elantra eladásait mennyire rontja majd, hogy Észak-Amerikában egyre többen ülnek át a személyautókból valamiféle magas építésű szabadidő-autóba.