A típus jellegében nem változik sokat: továbbra is alsó középkategóriás, célszerű szedán lesz, igaz, az előzetes alapján valamivel nagyobb, mint eddig. Ám úgy látszik, a Hyundai tervezői ezúttal igyekeztek jellegzetesebbé tenni az összképet, és ezt az autó oldalával kezdték.
Az alapvetően lágy vonalvezetésű formát egyenes élek törik meg: ezekből alakítottak ki meredeken emelkedő övvonalat, és egyben ezek választják el a sárvédők feletti, erősen domborított felületeket a kilincsek körüli, kevésbé hajlítottaktól. A látvány attól lesz kifejezetten érdekes, ahogy több egyenes élben találkoznak a finom ívű felületek az autó oldalán - ilyesmivel sorozatgyártású autón más még nem próbálkozott.
Az új Elantrát március 17-én mutatja be a Hyundai Észak-Amerikában, Európába viszont várhatóan nem hozzák: az i30 Fastback megjelenése óta a szedánnal már Európa keleti felén sem próbálkoznak.