Az E-GMP nevű rendszer ismerős elemekből áll: a Volkswagen MEB, vagy a GM Ultium rendszeréhez hasonló, modulokból felépülő, padlóba épített akkumulátorcsomag az alapja. Ez kifejezetten alacsony profilú, és zsák-formátumú Li-ion cellákat tartalmaz többszörös tokozásban, hőpumpás, integrált hűtéssel. A rendszer része emellett két motor, ezek közül a hátsó lesz jelen minden kiépítésben, az első pedig csak az összkerék-hajtást kínáló változatokban. Az első motor a hatékonyság növelése érdekében mechanikusan le is kapcsolható a hajtásrendszerről, ha épp nincs rá szükség.
A rendszer valós képességeiről egyelőre keveset mondtak, de a villanymotorok teljesítménye a 95-270 lóerős sávban lesz, az akkumulátorok mérete pedig 50 kWh-tól indul. Az E-GMP-t egyébként kifejezetten nagyobb és drágább modellek számára készítették: úgy négy és fél métertől indul majd a rá építhető autók mérete, és a luxuskategóriáig tart. A rendszer része egy olyan energiaelnyelő keretrendszer is, amely ütközéskor elvezeti a terhelést az akkumulátoroktól, és a futóművet is készre tervezték, csak hangolni kell a különböző méretű változatokhoz. A hátsó öt lengőkaros futómű-megoldás is jelzi, hogy az E-GMP rendszeren nem spóroltak a tervezők.
Az új platformra állítólag legalább 11 Hyundai és Kia modell épül 2025-ig, személyautók és terepjáró-jellegű járművek vegyesen, bár hangsúlyozták, hogy több típus, így egy esetleges sportos N modell kifejlesztéséről még nem született végleges döntés. Az első, E-GMP alapú típus a Hyundai kínálatába érkezik, ezt 2021 tavaszán kezdik el bevezetni Európában.
Az E-GMP platform bemutatása kapcsán az is kiderült, hogy bár a Hyundai terveiben szerepelnek kisebb elektromos modellek is, ezeket nem tudják a szabványos alapokra építeni. Így az ilyen fejlesztéseket továbbra is a benzines autók alapjaira építik, ahogy a korábbi elektromos Hyundai és Kia típusokat.