Ez persze talán a legkevésbé fontos tulajdonsága az új plug-in Tucsonnak – az 50 kilométert meghaladó elektromos hatótávolság (előzetes, de szabvány szerint mért adat), a 265 lóerős, 350 Newtonméteres hajtáslánc, vagy az alapáron kínált, adaptív összkerékhajtás izgalmasabb jellemző.
A sebességváltó hatfokozatú automata, váltókar nincs, csak nyomógombok – de ezt már a hibrid verzióban láttuk. A fedélzeti töltő 7,2 kW teljesítményű, így az akkucsomag töltése nem tart sokáig. Sajnos az átlagos üzemanyag-fogyasztási adatot, a végsebességet és a 0-100 km/óra gyorsulási értéket még nem közölte a gyártó – utóbbi minden bizonnyal érezhetően jobb lesz minden eddiginél, hiszen egyszer sem volt még ilyen erős a Tucson, a végsebesség jóformán érdektelen, a fogyasztás pedig a plug-in hibrideknél úgyis a felhasználó fegyelmezettségén és napi futásteljesítményén múlik – ettől függetlenül azért örülni fogunk, ha elárulják.
A vadonatúj Tucson a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál, amelyek a vezetési élmény megőrzése mellett biztosítanak kedvezőbb károsanyag-kibocsátást. 48 voltos benzines és dízel mild hibrid, full hibrid vagy plug-in hibrid: Ön választ. Hagyományos benzin- és dízelmotorokkal is rendelhető.
A vadonatúj Tucson magától értetődő módon megkapta a legújabb technológiákat - mint az okostelefon-tükrözést - és az olyan élvonalbeli kapcsolódási funkciókat, mint a Bluelink Connected Car szolgáltatások, amelyekkel okostelefonjáról vagy szóbeli utasításokkal vezérelheti autóját. A 10,25” nagyképernyős navigációs rendszerhez öt éven át érvényes előfizetés tartozik a Hyundai LIVE szolgáltatásokra.
A vadonatúj Tucson fejlett vezetőtámogató rendszereket, valamint számos innovatív funkciót felvonultató aktív biztonsági csomagja a kategória legjobbjai közé tartozik, így az autó utasai minden eddiginél nagyobb biztonságban érezhetik magukat.