Az áramvonalas, alacsony karosszéria persze olyasmi, aminek magától értetődőnek kellene lennie egy korszerű jármű esetében, hiszen ezzel lehet a leghatékonyabban csökkenteni a felesleges energiafelhasználást. Ám most a terepjárós forma a divat, így a Hyundai egy kicsit mintha szél ellen is menne ezzel a jövőautóval.
A belső tér pedig azt teszi egyértelművé, hogy nem napjaink sofőrjeinek tervezték a járművet, legalábbis az irányítását két olyan fogantyúval oldották meg, amelyeknek a kezeléséről egyelőre fogalmunk sem lehet. Igaz, a jármű elvben önvezetésre is képes, így ezekre nem is feltétlenül lenne szükség menet közben.
Az érdekes tanulmányban azért felhasználtak néhány, jellegzetesen tanulmányautós klisét is. Ilyenek a középső tetőoszlop nélküli, szembe nyíló ajtópárok, a szigorúan négyüléses kialakítás, illetve a malomkereket megszégyenítő felnik, amelyekről tudjuk, hogy nem célszerűek, viszont az autótervezők számára évtizedek óta ellenállhatatlanul vonzók.
A Prophecy ebben a formában biztosan nem megy gyártásba, bár egy hasonlóan sportos fazonú elektromos Genesist például egyáltalán nem tartanánk elképzelhetetlennek. Feltéve persze, hogy a Porsche nem köt bele valahogy a túlzottan is ismerős karakterbe, amin szintén nem lepődnénk meg.