A vadonatúj Tucson a Hyundai sikeres bestseller modelljének negyedik generációja; a típus 2004-es bevezetése óta több mint 7 millió példányban talált gazdára világszerte. Ebből 1,4 millió autót Európában adtak el. Ezzel a Tucson a vállalat legkeresettebb globális szabadidőjárműve. Az új Tucson globális modellként érkezik. A típust a márka számos üzemében gyártani fogják, köztük a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei létesítményében, ahol a típus előző két generációja is készült.
A vadonatúj Tucson formai szempontból több, mint az előző generációs modell evolúciója: egyenesen forradalmi jelentőséggel bír a Hyundai számára. Az újonc nagyobb és szélesebb elődjénél. Izmos kiállását éles törésvonalak és dinamikus arányok jellemzik, az élettel teli felületek progresszív megjelenést kölcsönöznek a modellnek, anélkül, hogy felhígítanák a Tucson robusztus szabadidőjárműves hagyatékát.
A vadonatúj Tucson az első olyan új generációs szabadidőjármű a Hyundai kínálatában, amelyet a vállalat új ‘érzéki sportosság’ formanyelvét követve fejlesztettek ki. Az új dizájn-irányzat legfőbb jellemzője a négy alapvető elem – az arányok, a szerkezet, a formaterv és a technológia – közötti harmónia. Célja, hogy érzéki, érzelmi többlettel ruházza fel a Hyundai járműveit, amely többlet az innovatív technológiákban és újszerű megoldásokban ölt testet.
A Hyundai dizájnerei teljes egészében élvonalbeli digitális technológia alkalmazásával létrehozott, geometrikus algoritmusokon keresztül dolgozták ki a vadonatúj Tucson futurisztikus stíluselemeit. A ‘parametrikus dinamika’ néven ismert folyamat során digitális adatokból létrehozott vonalak, felületek, szögek és idomok felhasználásával hoznak létre korábban elképzelhetetlen, merész esztétikai értéket. Ennek köszönhetően a jármű formatervében minduntalan visszaköszönnek a ‘parametrikus ékkőként’ ismert, hangsúlyos geometrikus mintázatok, progresszív karakterrel ruházva fel a típust.
A parametrikus ékkövek leghangsúlyosabb képviselőivel a hűtőmaszkon találkozhatunk, ahol parametrikus rejtett lámpatestek nyűgözik le az első találkozáskor a szemlélőt. Lekapcsolt világítással úgy tűnik, mintha sötét, geometrikus mintázat borítaná a jármű orrát; ilyenkor nem lehet megkülönböztetni egymástól a karakteres LED-es nappali fényeket, amelyek tökéletes harmóniával olvadnak bele a hűtőrácsba. Az ultramodern féltükrös világítástechnológiának köszönhetően a nappali világítás aktiválásakor az addig sötét króm hatású hűtőmaszk ékköveket idéző formavilágot ölt, szemkápráztatóan látványossá téve a jármű egyébként kecses megjelenését.
A parametrikus ékkövek a jármű oldalfalán is hangsúlyos stíluselemként jelennek meg. A feszesen sportos formák harmonikusan olvadnak egybe a szögletes kerékívekkel. A Tucson sportos érzékiségét az a krómozott, parabolikus dekorvonal teszik még hangsúlyosabbá, amely az oldalsó tükröktől kiindulva egészen a C-oszlopig húzódik. Hátul parametrikus rejtett világítást alkalmazó, széles lámpatestekkel folytatódik a formai tematika. A vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai, amely a hátsó légterelő mögött megbúvó, rejtett hátsó ablaktörlőt kapott
A Tucson vásárlói kilenc különböző karosszériaszínből választhatnak; ezek közül három (Shimmering Silver, Amazon Gray és Teal) vadonatúj árnyalat. Emellett opcióként Phantom Black vagy Dark Knight kivitelű, kontrasztos kéttónusú tetőlemez is kérhető. Az összes karosszériaszín választható kéttónusú tetőlemezzel.
A kategóriaelső technológiák integrációja révén a vadonatúj Tucson előremutató, teljes mértékben testre szabható digitális élményt kínál ügyfeleinek. Az új 10,25 colos AVN-T képernyő kitölti a jármű belső terének középső részét. A Hyundai formatervezői lemondtak a nyomógombokról és kapcsolókról: az audio, video és navigációs funkciók, továbbá a fűtés, a szellőzés és a légkondicionálás mind érintésérzékeny felületen keresztül vezérelhető.
Az új Tucson összkerékhajtású szabadidőjármű. Terepüzemmód-választó rendszerrel is felszerelték. A szokásos üzemmódok mellett sár, homok és hó beállítások közül is választhat a pilóta. Az autó kétféle felfüggesztéssel rendelhető meg, adaptív vagy hagyományos lengéscsillapítókkal. A csillapítás mértékének kerekenkénti módosításával az ECS egyszerre mérsékli az oldaldőlést, a bólintást és az ágaskodást, illetve a karosszéria függőleges kimozdulását, így biztosítva jobb rugózási komfortot és vezethetőséget. Sport üzemmódban a Tucson még kezesebben, még pontosabban reagál.
A vadonatúj Tucson 48 voltos benzines és dízel lágy hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Emellett benzin- és dízelmotorokkal is elérhető.
A full hibrid kivitel az új 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ belső égésű erőforrást és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotort alkalmaz. A motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) csatlakozik, a rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Ez az új Tucson hajtáslánc-választékának legerősebb tagja: kombinált teljesítménye 230 LE.
Ami a 48V-os lágy hibrid technológiát illeti, az ügyfelek háromféle konfiguráció közül választhatnak: 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerővel, kétkerék-hajtással; 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 180 lóerővel, opciós összkerékhajtással; 1.6 CRDi Smartstream dízelmotor 136 lóerővel, opciós összkerékhajtással. A benzines változatokhoz hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT) társítható. A dízelmotorhoz 7DCT duplakuplungos sebességváltó jár. Az 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerős kivitele 48V-os mild hibrid rendszer nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi váltóval, kettő- vagy összkerékhajtással. Az 1,6 literes CRDi Smartstream dízelmotor 115 lóerős kivitelben is választható, hatfokozatú kézi sebességváltóval és kétkerék-hajtással.
A Tucson 1.6 T-GDI motorra épülő, 265 lóerős plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz. Ennek részleteit a 2021-es bevezetést megelőzően hozzák nyilvánosságra. A vadonatúj Tucson első példányai az év vége felé jelennek meg a Hyundai európai kereskedéseiben. A plug-in hibrid változat és az N Line kivitel majd 2021 elején kerül forgalomba.