A prototípusok persze most is vastag álcázást viseltek, így a végleges formák rejtve maradtak ugyan, ám néhány részletmegoldás így is láthatóvá vált. Ilyen az új hűtőmaszk és a fényszórókba integrált vízszintes nyíl formájú LED nappali menetfények, amelyek emellett irányjelző funkciót is ellátnak. Mivel más protoípusok hagyományos, LED nélküli fényszórókat kaptak, így ez vélhetően a jobban felszereltebb modellváltozatok sajátja lehet Hátul szintén a lámpák betétei jelentik a látható újdonságot.
Az igazi újdonság viszont a modernizált belső tér, amelyről most először sikerült kiváló minőségű felvételeket készíteni. Ezeken rögtön feltűnik, hogy a műszerfal közepén trónoló központi érintőkijelző mérete ugyanúgy megnő, ahogyan a Kona esetében, így valószínáleg ugyanazt a 10,25 colos méretű egységet építik be, mint a kisterepjáróba. Ám még ennél fontosabb változás, hogy magát a műszeregységet is lecserélték és az új i30 az Ioniqhoz, vagy a Santa Féhez hasonló rajzolatú digitális műszeregységet kap.
Motorok terén az 1.4-es alap benzines változat nemrég már kikerült a kínálatból, a többi 1.0 és 1.4-es turbós benzines és az 1.6-os dízelmotort pedig a kisebb károsanyag-kibocsátás és jobb teljesítmény elérése érdekében a Hyundai mérnökei minden bizonnyal átdolgozták. Pletykák keringenek arról, hogy egy új, nagyobb lökettérfogatú benzines turbómotor is bemutatkozik, de ezt a hivatalos források egyelőre nem erősítették meg. A környezetvédelem jegyében az i30 várhatóan nem kap hagyományos hibrid, vagy konnektoros hibrid rendszer, helyette a 48 voltos lágyhibrid rendszer a Tucson után az i30 kínálatában is megjelenik.
A Hyundainál a mostani i30 már csak készletről kapható, gyári megrendelést már nem fogadnak, így könnyen elképzelhető, hogy a frissített változat néhány hónapon belül, pl. a Genfi Autószalonhoz kapcsolódóan bemutatkozhat.