Szélsőséges körülmények között tesztelik az i20 legújabb prototípusát
Amíg a Hyundai Motorsport részlege küzdött a jelenlegi i20 generáció célba juttatásával, Svédország északabbra fekvő részén a fejlesztőrészleg egy csapat új i20 prototípust országúti tesztelését végezte. A szeptemberi Párizsi Szalonon debütáló második generációs i20 értékesítése várhatóan egy év múlva, 2015 elején veheti kezdetét.
Habár a tesztautókat vastag álcázás védte a kíváncsi szemektől, az azért mindenképpen megfigyelhető, hogy a jelenlegi i20 nemzedék összképe, méretarányai az új változatnál is visszaköszönnek. A részletek azonban mindenképpen változni fognak, a Folyékony Szobrászat 2,0 formanyelve visszafogottabbá teszi majd az új i20 megjelenését.
A belső térről most sikerült először fotót készíteni, ám ebből nem sok minden derül ki, hiszen mindössze a hátsó üléssort sikerült megörökíteni. Elődjéhez hasonlóan az új i20 is ötszemélyes lesz és a külső színekhez harmonizáló kéttónusú belső is rendelhető lesz majd. a fotó alapján az is megállapítható, hogy az első két ülés között méretes kartámasz kapott helyet, amely növeli az utasok komfortérzetét.
Az új i20 várhatóan a jelenlegi generációtól kölcsönzi motorkínálatát, így a benzines kínálat egy 84 lóerős 1,2 literessel indul és egy 1,4 literes 100 lóerőssel ér véget, míg a dízelek között egy 1,1 literes, 74 lóerős háromhengeres jelenti az alapot, amit egy 1,4 literes, 90 lóerős egység egészít ki.
A későbbiekben a Hyundai egy sor nagyteljesítményű sportváltozatot tervez. A korábban bejelentett N széria első tagja az új i20-ból készül majd, amelynek fejlesztésében részt vesz a Hyundai Motorsport ralicsapata is. Az i20 N bevezetése logikus lépés a vállalat részéről, hiszen a ralicsapat jövőre már az új generációra épülő versenyautóval áll rajthoz a WRC bajnokságban.
A Hyundai N széria a vállalat azon törekvésének része, amellyel érzelmi kötődést kíván kialakítani vásárlóival, valamint autóit még dinamikusabbnak tűnjenek, amelynek eredményeként a Hyundai az évtized végére 5 százalék körüli piaci részesedést kíván elérni Európában.