Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak volna a meglévő ötajtósra: alaposan átalakult a karosszéria. A Kia XCeed pont azt adja, amit mutat: menőséget és minőséget jó áron - 5,99 millió forinttól. Öszkerékhajtást azonban véletlenül se keressünk benne.
Rendhagyó sajtótájékoztatón leplezte le a Kia Hungary legújabb favoritját, a Ceed szerintük SUV, de a valóságban inkább crossover átiratát. A cég a modell aktuális tévéreklámjának élőszereplős, saját munkatársakkal előadott adaptációjával indította útjára a kompakt szegmens listavezetőjének szerepjáróját, az XCeedet (idén januártól augusztusig a Datahouse adatai szerint a legnépszerűbb kompakt autó volt Magyarországon a Ceed).
A 4395 mm hosszú, 1826 mm széles és 1495 mm magas kompakt crossover szabad szemmel is jól elkülöníthető a sorozat többi tagjától. Egészen pontosan 85 mm-rel hosszabb, 26-tal szélesebb és 48-cal magasabb a földszintes, ötajtós ferdehátú alapkivitelnél, a tengelytáv azonban maradt 2650 mm, míg a csomagtartó 60 literrel, 426 literre öblösödött.
A lemezek diszkrét átszabása és a 32-44 mm-rel növelt hasmagasság, illetve a 48 milliméterrel magasabb tetővonal a látványos offroad-elemekkel (műanyag és fémhatású protektorok, diffúzorok, dupla kipufogó) együtt
Az X-motívumok mellett új a digitális műszerfal
A többi részletet elnézve is az az érzése az embernek, mintha a formatervezők vastag filccel jegyzeteltek volna a témaindító brainstormingon. Mindene olyan izmos, mintha valami testépítő programra küldték volna a szolid Ceedet. A kidolgozott izomtónusokra rázoomolva további apró figyelmességekre bukkanhatunk: kezdve az X feliratú kezelőszervekkel a markáns szövetmintákon át egészen a sajátos, célszerű dekorációs megoldásokig e modell több pénzért többet is ad.
Persze a szép, akár 18 colos "Stinger" stílusú felnikről és a bátrabb színárnyalatok választásának lehetőségéről se feledkezzünk meg. Motorja, futóműve és más műszaki megoldásai persze a sima Ceedből érkeztek, de akad néhány újítása, ezek közül a 12,3 colos digitális műszerfal a legfontosabb (feláras). Szolgáltatásaiba a 10,25 colos középkonzoli "tablet", a vezetői profilok tárolása, a távolról is aktiválható mirror link és az aktív asszisztensek bősége és persze a 7 év garancia is belefért.
Ötféle motorral, de kizárólag 4x2-hajtással
A már említett hatmilliós alapárról az 1.0 TGDi rajtol (120 LE/172 Nm), három hengerrel és turbóval. Innentől felfelé még kétféle négyhengeres benzinessel kacérkodhat a vevő, az 1,4-es 140, míg az 1,6-os 204 lóerőt tud mozgósítani. Választható még kétféle 1.6 CRDi dízel is (115 vagy 136 lóerő), sőt, a plug-in hibrid hajtáslánc a hagyományos kombi Ceed mellett ebben is hamarosan megjelenik.
Akárhonnan is közelítjük meg az XCeedet, mindenképpen ütős ajánlat. Párhuzamos motorizáltság esetén mintegy 650 ezer forintos felárért adja a divatosságot, és ugyan összkerékhajtással nem rendelhető, de a crossoverek között nagyon is jó helyen és időben van. Persze arról, hogy mennyire válik be a hétköznapokban, majd egy teszt fog pontos képet kirajzolni.
TESZTVEZETÉSI LEHETŐSÉG :https://www.kia.com/hu/tesztvezetes/#/