Az adatok szerint az elődjénél magasabb (+50 mm) és szélesebb (+15 mm), viszont 250 mm-rel rövidebb az új ötajtós karosszéria. A tengelytáv ennek ellenére 90 milliméterrel nőtt, így a belső tágasabb lett.
Belül is óriási a változás, bár csodát nem láttam. Némi kárpit és sok műanyag. Az ülés kényelmes volt, és a vezető szerény karfát is kapott. Én teljesen hátratoltam, hogy a volán mögött hibátlanul terpeszkedhessek, és még úgy is befértem hátra. A középkonzol kicsit a vezető felé fordul, és jobbra dagad, így a jobb elsőn már nem olyan vidám a terpeszkedés.
A műszerekről viszont inkább nem beszélek. Nekem ez a gyengém, szerintem nagyon fontos, mi van az orrunk előtt. Hát, az új Rión még lett volna vele egy negyedórás munka. Rettenetesen néznek ki a mutatók, pedig az elrendezéssel és a működéssel nincs baj. A kapcsolókat esetlegesen szórták szét, a középkonzolra csak az elakadásjelző és az ablakfűtés került. A fedélzeti komputer adatait - a Kiánál megszokott módon - a műszerfalon található TRIP feliratú gombbal csalogathatjuk ki. Most nem túl szerencsés helyre, a kormány mellé, takarásba került.
Az új Rio alatt elöl teljesen független McPherson-, hátul torziós tengelyel kombinált független felfüggesztést találunk. A négy tárcsát rásegítő fékezi. Az új fékrendszerrel a fékút 40 méter (100 km/h sebességről) - ez 1,4 méter javulás az előző Kia Rio modellhez képest. A sajtóanyag szerint a Nyugat-Európában forgalmazott Rio modellekben az ABS alapfelszereltség lesz, de a prezentáción úgy tűnt, mintha nálunk csak a legjobban felszerelt kapná. Az új Rio - a B szegmensben szokatlanul - kikapcsolható ESP-vel is rendelhető.
Az 1,4 literes benzinmotort, ami elsőként az új Rióban mutatkozott be.Az 1,5 literes, négyhengeres közös nyomócsöves befecskendezéses motort változó geometriájú turbó tölti. Ebben a kategóriában jelenleg vezet 110 lóerős teljesítményével, és a nyomatéka sem hangzik rosszul, 235 Nm 2000 ford/perc fordulatszámon, miközben a károsanyag-kibocsátása eleget tesz az Euro 4 környezetvédelmi előírásainak. A gyakorlatban szép dinamikus autózást tett lehetővé, és az utastérben alig hallani hangját.