Bár egységes stílusról beszélnek, a K8-at érdekes formai kettősség uralja. Míg az orr-rész rombuszmintái és a far szögletesen éles, az autó teljes szélességében végigfutó lámpái bizonyos szögekből egész komplikálttá teszik a látványt, az autó oldalán finoman egymásba hajló felületeket alakítottak ki, amelyek inkább az egyszerűség felé mutatnak.
A tervezést irányító Karim Habib szerint igyekeztek valamennyit megtartani az előd, a K7 karakteréből – ebből egyébként nem látszik igazán sok – igyekeztek a formaterv révén is éreztetni, hogy a K8 minőségi termék.
Műszaki részletekkel egyelőre nem szolgált a Kia, de meglepő lenne, ha nem a Hyundai csoport bevált hátsókerék-hajtású prémium-platformját alkalmaznák, amelyet errefelé a Stinger révén ismerhetünk. Ez elvben akár V8-as motor fogadására is alkalmas, bár valószínűbb, hogy itt is egy erős turbós V6-os kerül majd az autóba.
Az is elég valószínű, hogy elsősorban Dél-Koreában, és talán Kínában lesz elérhető a K8-as. Az után legalábbis, hogy Észak-Amerikában néhány héttel ezelőtt vonták ki a két legnagyobb szedánjukat a piacról a minimális kereslet miatt, meglepő lenne, ha újra célba vennék egy ilyen modellel az amerikai piacot. Ugyanakkor nem lenne váratlan, ha később, kisebb Kia típusokon is nagyon hasonló formai megoldásokat alkalmaznának.