Egyben ez az Ioniq márkanév premierje is – eddig típusjelzésként alkalmazták – az új modell elnevezése pedig Ioniq 5 lett. Az újdonságot a fotókon alapján ugyan simán nézhetnénk a VW Golf riválisának is, de ez csak az autó sajátos arányai miatti optikai csalódás. A típus jó egy számmal nagyobb egy tipikus kompaktnál minden irányban: 3 méteres tengelytávval és 20 hüvelykes felnikkel látták el, a nagyobb magasságra pedig a padlóba épített akkucsomag az indok.
A Hyundai egyelőre négyféle változatról tett említést, ami kétféle akkumulátor-méret és kétféle hajtáselrendezés kombinációjából jön ki. Az akkumulátor 58 és 72,6 kWh-s lehet. A hátsókerék-hajtású változat a kisebbik akkumulátorral 170, a nagyobbikkal 217 lóerős, az összkerék-hajtású kivitel pedig a kisebb akkucsomaggal 235, a nagyobbikkal 305 lóerő leadására képes. A legnagyobb hatótávot a nagyobbik akkumulátorral felszerelt hátsókerék-hajtású változat kínálja: ez a WLTP szabvány szerint mérve 480 km-t mehet el egy töltéssel.
Az Ioniq 5 erősségének azonban nem is a nagy hatótávot szánták, hanem a kivételes gyorstöltési sebességet: 400 és 800 voltról is tölthető, akár 350 kW teljesítménnyel is. Ilyen töltő ugyan ma még kevés van, de ezekről egy töltés 10-ről 80%-ra 18 perc alatt megvan.
Az autó jellegre egyébként meglepően szorosan követi a 2019-es 45 tanulmányét, bár a részleteken azért látszik a másfél évnyi fejlesztés, illetve a szériagyártáshoz szükséges kompromisszumok. Az ajtókat például szembe nyílókról hagyományosakra cserélték – igaz, itt is felbukkannak a Tesla stílusban elrejtett kilincsek – az orr-részen pedig ki kellett alakítani néhány hűtőnyílást, bár ezeket is villanymotoros mozgatású fedelek takarják el, ha épp nincs rájuk szükség.