Az ötajtós alapforma és az előre dőlő hűtőmaszk eleve sportosabb jelenséggé teszi a K5-öt – hagyományosan ez a típus neve a hazai piacon – mint az elődjét. Emellett olyan szempontból is szorosan követik a divatot, hogy az új modellről szinte teljesen eltűntek a kemény élek: a formák szinte mindenütt lágyan hajlanak át egymásba. Egyetlen ponton érezni, hogy a tervezők egy kis túlzásba estek: az erősen megtört LED-csíkok az első és hátsó lámpatestekben nem biztos, hogy hozzátesznek az összképhez.
A frissítéssel ismét terebélyesedik az Optima: 4,905 méteres hossza 5 centivel haladja meg az elődjéét, széltében pedig 2,5 centivel, 1,86 méterre nőtt. Csak a magassága csökkent 2 centivel, 1,445 méterre. A tengelytáv 4,5 centivel lett hosszabb, így már 2,85 méteres, ami várhatóan bőségesre méretezett utasteret jelent.
Érdekes, hogy az autó műszaki megoldásairól és belső teréről egyelőre nem árultak el semmit. Az sem egyértelmű, hogy hol mutathatják be a típust Dél-Koreán kívül, miután Európában és Észak-Amerikában is gyorsan olvadnak a személyautó-eladások.