Ahhoz, hogy előre haladjunk, elengedhetetlen, hogy visszatekintsünk a múltba. A ’45’ drámai hatású külső formaterve felcsigázza a képzeletünket, felidézve a Hyundai formai irányvonalát 1974-ben meghatározó Pony Coupe tanulmányautót. A ’45’ emblematikus karakterét az 1920-as évek repülőgépeiből ihletet merítő monocoque karosszéria, áramvonalas formaterv és könnyű építésmód határozza meg. A típus részben az elöl és hátul alkalmazott, 45 fokos szögeknek köszönheti nevét: ezek olyan, rombusz alakú körvonalat kölcsönöznek a tanulmányautónak, amely már a márka leendő elektromos járműveinek a formavilágát vetíti előre.
Az új tanulmányautó tudatosan kerüli a komplex formákat, helyettük az eredeti kupékoncepció letisztult, minimalista vonalvezetése előtt tiszteleg. A márka tradícióit ápoló, ugyanakkor a jövőbe tekintő ’45’ a Hyundai ‘Érzéki sportosság’ formanyelvének evolúcióját testesíti meg. Az ‘érzéki’ jelen esetben azokra a felfokozott emocionális értékekre utal, amelyeket az ügyfelek a formaterven keresztül megtapasztalhatnak, míg a ‘sportosság’ az innovatív mobilitási megoldásokon keresztül valósítja meg ugyanazokat az értékeket.
Külső formaterv – újraértelmezett stílus
A ’45’ a ‘kinetikus kockalámpa’ dizájnnal értelmezi újra az eredeti koncepciójármű jellegzetes rácshálós hűtőmaszkját. A kinetikus kockalámpákkal kialakított, emblematikus orrész élvonalbeli technológiákat alkalmazva ébreszt az eredetihez hasonló érzelmeket a szemlélőben. A megoldás egyszersmind új szintre emeli a Hyundai fény-architektúráját, messziről felismerhető karakterrel ruházva fel a gépkocsit.
A ’45’ modern felfogásban újraalkotott, csapott hátú karosszériája stabilitást és dinamizmust sugall; ezeket a tulajdonságokat tovább erősíti a jármű szélessége és előre tolt optikai súlypontja. A külső formaterv pontosan megfogalmazott, energiával teli elemei a dinamikus ablakkivágású utastérben is megjelennek. Az oldalablakok körvonalát az erősen döntött C-oszlop zárja le, ami álló helyzetben is a dinamikus haladás érzését kelti.
Progresszív elektromos jármű lévén a ’45’ közszemlére teszi az új technológiákat. Az ajtó alját díszítő, speciális betét a jármű nagy elektromos hatótávolságára utal; az aktív LED-ek már beszállás előtt, könnyen értelmezhető formában tájékoztatják a vezetőt arról, mekkora távolságot tud még megtenni a jelenlegi töltéssel. Ezek a figyelmes részletek kifejezetten azok számára hasznosak, akik most ismerkednek az elektromos autózással.
A ’45’ egy sor olyan, jövőbeli fejlesztést is bemutat, amelyekhez hasonló technológiákkal a Hyundai leendő típusaiban találkozhatunk majd. Ilyen a kamera alapú, rejtett megfigyelő rendszer (CMS), amely különböző önjáró funkciók megvalósítását készíti elő; vagy a Hyundai nyílt technológiai architektúráját szemléltető, egyéb megoldások. A rendszer oldalt elhelyezett kamerákkal helyettesíti a hagyományos külső visszapillantó tükröket. Utóbbiak bepiszkolódása ugyanis gátolja a hátratekintést. A ’45’ azonban olyan, beépített forgótányért alkalmaz, amely a lencsét egy kefe előtt elforgatva mindenkor akadálytalan kilátást biztosít.
Az utastér – Alkalmazkodik az ügyfél életének minden mozzanatához
A ’45’ azt a ‘FELSZABADÍTOTT STÍLUS’ mobilitási stratégiát testesíti meg, amely a formatervezés és a funkcionalitás testre szabhatóságát célozza meg. A mobilitás új korszakának hajnalán a Hyundai újraértelmezi az önjáró gépkocsik által kínált utazási élményt. A belső különleges élettérként valósul meg, amely képes az ügyfelek legkülönfélébb igényeihez alkalmazkodni.
A Hyundai formatervezői a vezetés feladatkörén túl tekintve olyan belső környezetet alakítottak ki, amely élettérré nemesíti a jármű utasterét. A modern bútortervezés irányelveit követve kialakított, minimalista utastérben a fa, a szövet és a bőr hívogató kombinációja teremt otthonos hangulatot, pihentető és tágas környezetet. A dizájnerek a tetőkárpit szerves elemeként tekintettek a napfényre, természetes érzelmeket társítva a kialakításhoz.
Az utasok kényelmes, közösségi jellegű környezetben foglalhatnak helyet. Hátul fekvőfotelek várják őket, míg az elülső ülések hátra forgathatók. A formatervezés és a technológia jövőjébe enged bepillantást az infotainment rendszert vezérlésére szolgáló, projektoros kezelőfelület. A hagyományos központi érintőképernyőt kiváltó rendszer közvetlenül a műszerfalba beépített kijelzők és funkciók sorozatából áll.
A tisztán elektromos hajtásláncnak köszönhetően a tervezők újragondolhatták az autó helykihasználását. Az akkumulátorok és villanymotorok az utastéren kívül, illetve az alatt kaptak helyet, ami a rendelkezésre álló tér maximális kiaknázását tette lehetővé.
A ’45’ akkumulátorai a „gördeszka padló” alatt helyezkednek el, még tágasabbá téve a belső teret. Az akkumulátorokat befogadó, lapos padló azért kapta a „gördeszka” becenevet, mert olyan utastér kialakítását teszi lehetővé, ami egy frissen berendezett nappali szoba hangulatát kelti. A padlót kényelmes szőnyeg borítja, ami egyszerre teszi otthonosabbá a környezetet és csillapítja az útzajt. Az ajtók nyitásakor az ülések kifelé fordulnak, megkönnyítve a be- és kiszállást.
A letisztult vonalak, ergonomikusan elhelyezett kezelőszervek és a legmodernebb elektronikát képviselő szerelvények még tágasabb térérzetet eredményeznek, és egyben a ’45’ egyszerű, modern hangulatát is erősítik. Az autó innovatív módokon értelmezi újra a tárolóhelyek fogalmát. Az ajtókon például olyan, hosszúkás zsebeket találunk, amelyekben biztonságosan tárolhatók és szállíthatók könyvek vagy táblaszámítógépek. Nem kevésbé ötletes, hogy a tárolóhelyek átlátszó anyagból készültek, így tartalmuk könnyen áttekinthető.
A ’45’ világpremierjére 2019. szeptember 10-én reggel 09:25 órakor, a Frankfurti Autószalon 11. csarnokában kerül sor. A Hyundai a kiállításon számos jövőbeli járműtechnológiai innováción, valamint életstílus alkalmazások integrálásán keresztül fogja illusztrálni a FELSZABADÍTOTT STÍLUS értékét.