A legnagyobb változtatásokat az autó orrán végezték el. A nagyobb felületű, a fényszórókkal összefüggő hűtőrács és az élesebb, szögletesebb formák szemből egész másnak mutatják a típust, ahogy a nagy, téglalap-forma hátsó lámpák is sokat változtatnak az autó karakterén. A burkolatokat persze oldalt is lecserélték, méghozzá egyszerűbbekre – eltűnt például az ajtók alján futó hullám-díszítés – de a karosszéria teherviselő része valószínűleg nem változott érdemben. Lényeges változtatás még, hogy az első tengely előrébb került valamivel – a gyáriak szerint az első tetőoszlop és az első tengelyvonal 3 centivel van távolabb, mint eddig – és a hátsó túlnyúlás is kisebb lett, amitől egy picit módosultak az autó arányai is.
Belül a legfeltűnőbb változás, hogy a Kia is megszabadult a hagyományos műszerektől, helyettük egy 12,3 hüvelykes kijelzőn lesznek láthatók a legfontosabb adatok, középen pedig egy 10,25 hüvelykes érintőképernyőt helyeztek el, ezen keresztül érhetők el a fedélzeti számítógép funkciói. Természetesen van külön klímapanel, és egy csomó más, gyakran használt funkció is külön gombot kapott, vagy a kardánalagúton, vagy a kormányon, így menet közben így sem nagyon kell majd, az érintőképernyő menürendszerében tévelyegni.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre hallgat a Kia, bár úgy hallani, háromféle hajtással tervezik piacra dobni: 200 lóerős 2,2 literes turbódízel motorral, valamint kétféle hibrid hajtással. Ezekről részleteket egyelőre nem közöltek – nyilván titokban tartanak néhány lényeges adatot a március 3-ai bemutatóra, amelyet a Genfi Autószalonon tartanak.
A helyszín egyébként olyan szempontból meglepetés, hogy a Sorento, bár Európában is kapható, errefelé nem lett igazán kelendő. Az előző generáció legjobb évében 16 ezer példányban fogyott, tavaly pedig már nem érték el vele a 10 ezret sem. Az Egyesült Államokban ugyanakkor stabilan évi százezer példány körül fogy 2010 óta.