Kormányzási probléma a Kia K2500-nál
Ha nehezen, akadozva tudja elfordítani a kormányt az a kormánymű és a kormányszög közötti kardán hibájára utal. Ez az alkatrész két részből áll, egy rövid és egy hosszú kardánból, melyeket egy 10-es kulccsal akár otthon is könnyen le lehet szedni és ki lehet cserélni.
Szétszedés után a kardánokat megmozgatva könnyen ki lehet deríteni, hogy melyik lötyög vagy szorul.
Kopogó hang a Kia K2500-as motorjából
A Kia 2500ccm-es turbódiesel motorjának konstrukciós hibája a szelephimba, mely a vezérműtengelyt köti össze a szelepekkel. Ez a pár ezer forintos alkatrész sajnos nagyon költséges hibák forrása tud lenni.
A himba egy tengelyen helyezkedik el, az egyik végén egy tűgörgős csapágy találkozik a vezérműtengellyel, a másik végén pedig egy szelephézag beállítására szolgáló csavar van.
A tűgörgős csapágy az olajban lévő hordalék kosztól megállhat, mely a vezérműtengely kopásához, a himba tengely töréséhez vezethet. A vezérműtengely kopása folyamatosan növeli a szelephézagot, mely egy darabig után állítható, ha ez már nem segít akkor csak tengely cserével lehet orvosolni a dolgot. A himbatengely törése a dugattyúk és a szelepek összeütését eredményezhetik, mely a motor felújításával vagy akár cseréjével orvosolható.
A szelephézag állító csavar a másik hibaforrás, a vasból készült csavar végén egy műanyag agyban lévő ,, vas pogácsa” találkozik a szeleppel. A meleg olajban úszó műanyag ház és a ,,vas pogácsa” nem túl jó párosítás. Ha a ,,vas pogácsa” kiesik az a szelephézag változását, beállíthatatlanságát eredményezi. Rossz esetben ez is a már leírt himbatengely töréshez vezet.
A Tiraker Kft. mind himbából, mind himba csavarból forgalmaz olcsó, jó minőségű után gyártott terméket. Ha már nagyobb a gond, akkor is forduljon hozzánk bizalommal, hogy szakértelmünkkel segíteni tudjunk.