Ugyanakkor a Kia számára nyilván fontosabb az új motorválaszték, amelyből nyomtalanul eltűnt az 1,4 literes dízelmotor, viszont a benzinesek között megjelent két 48 voltos enyhe hibrid.
Ezek az ezres turbós háromhengeres T-GDI motor köré épülnek, és ugyanúgy 100 illetve 120 lóerősek, mint a turbómotor magában volt eddig. A különbség egyrészt a nagyobb csúcsnyomaték – a gyengébb változat 172, az erősebb 200 Nm csúcsértéket ad le – másrészt a kedvezőbb fogyasztás. Bár a pontos értékekkel még adós a Kia, azt mondják, az NEDC szerinti szén-dioxid-kibocsátás 8-10%-kal csökken ezekkel a hajtásokkal.
A hibrid EcoDynamics+ változatok további újítása az iMT váltó, ahol a kuplungpedál és a kuplungszerkezet között mechanikus helyett elektronikus a kapcsolat. Erre alighanem az Idle Stop & Go motorleállító rendszer átalakítása miatt van szükség, amely kuplung-kiemelés helyett már fékezéskor képes leállítani a motort, ezzel is növelve az üzemanyag-megtakarítás mértékét.
A hibrid hajtások mellett az olcsóbb változatok továbbra is elérhetők lesznek benzinmotorral: ezekbe az ezres turbómotor 100 lóerős változata, vagye 1,2 literes, 84 lóerős négyhengeres szívómotort építenek, ahogy eddig is.
Természetesen frissítették az autó biztonsági elektronikáját és a fedélzeti számítógép információs funkcióit is – ez utóbbi már 8 hüvelykes kijelzővel is elérhető lesz.
A felújított Rio piaci bevezetését nem sieti el a Kia: az új változat forgalmazását csak az ősszel kezdik meg Európában.