Újabb díj a sorban
Az első generációs Kia Soul 2009-ben nyerte el a 'red dot' formatervezési díjat - koreai autógyár terméke korábban még nem kapott ilyet. Az azóta eltelt években összesen nem kevesebb mint tizenhat díjat osztott ki Kia modelleknek a két szervezet.
A markáns formavilágú Kia Soul világszerte jelentős rajongótáborral bír: 2008 vége óta több mint 760 ezren vásárolták meg az első generációs modellt.
Az új Kia Soult a Kia formatervezői csapata alkotta meg, Peter Schreyer, a Kia Motors Corporation és a Hyundai Motor Company elnöke és vezető formatervezője felügyelete alatt. A Kia Track’ster tanulmányautó (premier: 2012 Chicagói Autószalon) számos formajegyét felhasználták a második generációs Soulnál; ezek meghatározzák modern formatervét, ugyanakkor az autó felismerhetően a Kia ikonikus, kompakt szabadidőjárműve maradt.
"A második generáció megalkotásakor nagy feladat várt ránk: meg kellett őriznünk azt az erőteljes, egyedi karaktert, amely olyan sikeressé tette a Soult, ugyanakkor vadonatúj impulzusokkal kellett felélénkítenünk." - mondta Peter Schreyer. "Pontosan ezért örülök annyira ennek az elismerésnek, hiszen azt bizonyítja, hogy dizájnereink kiváló munkát végeztek. Az új Kia Soul sokkal érettebb megjelenésű, formaterve még inkább kihangsúlyozza merész, jellegzetes karakterét."
Új padlólemez, jobb menetdinamika, és tér a formáknak
Az eredeti Kia Soul modellel mutatott hasonlóság dacára az új generáció vadonatúj autó. Egyetlen karosszériaelem sem egyezik az elődével, a tágas belső teret ugyancsak teljesen átdolgozták. Még több a láb- és fejtér, még több a kiváló minőségű anyag, és a modell kényelmi funkciók széles választékát is kínálja.
Az új Soul emellett különösen csendes és kifinomult. A számos területen mutatott fejlődés egyik meghatározó oka az új padlólemez: a Kia cee'déből származó platform érezhetően jobb menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel az új Kia Soult. A vásárlók kétféle, modern, 1,6 literes erőforrás közül választhatnak: a közvetlen befecskendezéses benzinmotor 132 lóerőt (97 kW) teljesít, a turbódízel 128 lóerős (94 kW).
Akárcsak elődje, az új Soul is számos módon ad teret az egyéni ízlés érvényesítésének. A felszereltségi szinttől és az opciós felszereltségtől függően ide tartozhatnak például a különféle színkombinációk. Az új Soul az első olyan Kia, amely a karosszériáétól eltérő színű tetőlemezzel is megrendelhető, míg az új SUV optikai csomag (amellyel az iF dizájn-díjas autót is felszerelték) jellegzetes zongoralakk lökhárítóbetéteket, oldalsó szoknyákat, kerékíveket, valamint feketére fényezett tetőt kap.
Az iF termékdizájn díj
1953-as bevezetése óta az évente megrendezett iF termékdizájn díj a világ egyik legjelentősebb formatervezési elismerése. Gyökerei a hannoveri vásár által kezdeményezett ‘Formgerechte Industrieerzeugnisse’ (kiváló ipari formatervezés) termékkiállításokban keresendők; mára az iF a világ egyik legnagyobb jelentőségű formatervezési megmérettetése, amelynek immár két további verseny: az 'iF kommunikációs dizájn díj' és az 'iF csomagolás dizájn díj' is része.
2014-ben ötvenöt országból érkeztek nevezések. Tizenhét kategóriában 3249 különböző ipari formatervet bocsátottak szemlére a három iF verseny legnagyobbján. Az új Kia Soul a 'Közlekedési formatervezés' kategóriában nyert.
A 2014-es iF díjak hivatalos átadó ünnepségére 2014. február 28-án került sor, a 'Müncheni kreatív üzleti hét' keretében. Most első ízben az összes díjnyertes terméket kiállítják az iF új formatervezési kiállításán, amelynek a hamburgi HafenCity ad otthont. Ezen kívül a győztesek névsora megtekinthető az www.ifdesign.de weboldalon, továbbá az új iF Design okostelefonos alkalmazáson keresztül is.