A 44,5 kW-os villanymotor az egyhatos szívómotorral együtt 141 lóerőt tud és 265 Nm a maximális nyomatéka. Odébb állni bőven elég, de a Ceed SW 10,8 másodperces gyorsulása inkább csak átlagos, az XCeed a magas építése miatt még két tizeddel lassabb is. Persze egy tölthető hibridnél nem a dinamika az elsődleges szempont, fontosabb a költséghatékony üzemeltetés és a kis fogyasztás. Ebben a műfajban pedig feltehetően jól fog szerepelni mind a két Ceed, bár hivatalos adatot egyelőre nem adott meg a Kia.
Ahogy ilyenkor lenni szokott, a tölthető változatokat igyekeztek a formailag is valamennyire elkülöníteni a hagyományos benzinesektől, ennek megfelelően zárt hűtőmaszkot és 'eco plug-in' feliratokat kapott mind a két modell. Ez ugyan távolról nem túl látványos, de belül még ennél is kevesebb jel utal arra, hogy elektromosan is közlekedni képes autóban ülünk. Lényegében csak a kijelzőkön megjelenő villany-specifikus adatok jelentenek újdonságot.
Mivel a Ceedet már a kezdetektől úgy tervezték, hogy beleférjen a villanyhajtás komolyabb áldozatok nélkül, a gyári adatok szerint a Sportswagon és az XCeed is csomagtércsonkolás nélkül megúszta, előbbi 437, utóbbi 291 litert tud. Mind a két modell gyártása 2020-ban indul a zsolnai gyárban, az itthoni árakról egyelőre nincs hír.
Forrás: TotalCar
És még így is koppra ki kell számolni az utat, a sajtóközlemény csak annyit említ, hogy mind a két modell elektromos hatótávja nagyságrendileg 60 km, ami egy 8,9 kWh-s akksi esetén elég optimista érték. Ettől függetlenül így is rengeteg olyan ember számára jelenthet megoldást, akik villannyal szeretnék megoldani a hétköznapi furikázást, de azért néha utaznának messzebbre is.